Yılbaşı Tatilimde Neler Yaptım #Volume1 *Moscow-Russia*

Merhabaaaaaa,
Öncelikle tekrardan herkese inanılmaz güzel geçecek bir yıl dilerim ama önce sağlık diyerekten....
Ve gelelim şurdaki yazımda hazırlıklarımdan bahsettiğim Yılbaşı Moskova & St. Petersburg tatilimin ilk ayağına ;
Moscow in Russia !

*Çok uzun, bol anlatımlı, bol görselli bir yazı şimdiden uyarayım:) Kahvenizi alın ve buyrun...

Turla gittiğimiz tatilimizde ilk durağımız Moskova'ydı. Öncelikle belirteyim, Rusya Türkiye'ye vize uygulamıyor, vizesiz olduğu için çok daha ucuza gidebiliyorsunuz. Sadece havaalanında size immigration denilen bir kağıt veriliyor ve bu kağıdı asla yanınızdan ayırmamanız gerekiyor. Bu sizin ordaki kimliğiniz gibi birşey :)

Yaklaşık 2,5 saatlik bir uçuştan sonra -20 dereceye indiğimizde bi kendimize gelemedik, valla neye uğradığımızı şaşırdık :) Ve çıkışın ardından hemen şehir turuna başladık, en önemli yerlerden biri Moskova Kremlin Sarayı'nın da olduğu Kızıl Meydan ( Red Square), burası baya bildiğiniz kocaman bir meydan, burada Kremlin Sarayı, Aziz Vasili Katedrali, meydana giriş surları, Lenin mezarı....gibi birçok görülmesi gereken yerler var, haydi bakalım o zaman:)

Öncelikle Moskova gerçekten çok soğuktu, her anlamda :) İnsanları çok soğuk, kesinlikle ingilizce konuşmuyorlar, hiç biryerde ingilizce bir kelime göremiyorsunuz, sadece Rusça var her yerde, doğal olarak hönk diye kaldık biz de, valla ne yalan söyliyim orada yaşayan Özbek ve Kazak halkı sayesinde biz daha çok Türkçe konuşarak işimizi hallettik, bence Türkçe global bir dil olma yolunda ne dersiniz?

Kızıl Meydan çok büyük bir yer, yılbaşı eğlencesi de burada oldu, bütün halk buraya toplanmıştı ve inanılmaz kalabalıktı gerçekten. Bu arada Moskova bizden bir saat ileri ama orda saat 14:30 gibi hava yavaştan kararmaya başlıyor ve sabah ta 10:00 gibi aydınlanıyor, bu biraz garipti doğrusu :)

Bizim şansımıza yılbaşı tatilinden dolayı Kremlin Sarayı kapalıydı :( içini göremedik...

Burda siyah olarak görülen yer çok ilginç bir yer, anlatmam lazım, sosyalist devrimci, Ruslar için çok önemli bir isim yatıyor burda, Lenin... 1924 yılında ölmüş olsa da hala orda duruyor, nasıl yani? diye ben de şaşırmıştım ama adamı onca zamandır mumyalayıp ilaçlayıp orda yatırıyorlar, başında da bir sürü asker bekliyor, foto yasak, o yüzden çekemedik aman ha valla üstümüze atlayacak gibi duran askerlerden tırstım açıkçası :) Ama inanamadım gerçekten orda yatıyormuş ben balmumu heykeli sandım önce :))))

Ama biz gerçekten şanslıydık, en güzel zamanda gittik, hayalimdi o ışıl ışıl yerleri gezmek, o harika binaların önünde foto çekmek... hepsi oldu çok şükür, her yer yılbaşı dolayısıyla çok güzel süslenmişti, bu şehre ışık yakışmış gerçekten...

Eski binalar var, bazısı da restore edilmiş yenilenmiş ama nereye bakarsanız bakın mutlaka sanatsal birşeyi görüyor gözleriniz.

Burası da , bu iki kule gibi görünen yer meydana giren giriş kapıları :) Ne harika düşünülmüş dimi, yukarıda ilk resimde benim burda çekilen resmime bakarsanız ne kadar şebek olduğumu görebilirsiniz :)

Ahaaaa burda sanki çok normalsin derseniz yeridir :) Burası bir dilek noktası! tam ortada durduğum yerden geriye doğru para atıp dilek diliyorsunuz :) Ve paranın o halkanın dışına çıkmaması lazımmış:) Biz yapmadan dururmuyuz, yaptık dileğimizi de diledik.

Koca nehir donmuş arkadaş, o kadar soğuktu yawww diyorum size aha da kanıtı :) Valla siz siz olun bu zamanlarda giderseniz bol kalın giysi alın:) bere atkı hele ki eldiveni hiç demiyorum bile, aaaa aklıma geldi bir dipnot: soğuktan iphone tel sürekli dondu ve kapandı, evet evet iphone belli bir derecenin altında kapanıyormuş, orda gerçekten de kimsede iphone görmedik, bizim dışımızda :)))) o aldığım şarj kutusu ne işe yaradı anlatamam, tel donup kapanınca önce cebimizde ısıtıp ona taktık hemen açıldı, yoksa zor açılırdı :)

2. gün Moskova'da hava -16 idi. Oooo dedik hava ısınmış o kadar yani soğuğa alışmışız ki :) güler misin ağlar mısın:)

Evet burası da mezarlığın girişi, Nazım Hikmet Mezarına geldik, o kadar ilginç mezarlar var ki orda, çoğu yaptığı işe göre heykellerle anılıyor, bir kısmı da külleriyle resimlenmiş duvarlarda duruyor, buyrun bakalım...

Nazım Hikmet'in eşi Vera da orda hemen ayak ucunda yatıyor :(

Evetttt yine döndük meydana, meşhur caddesi  Novy Arbat Caddesi burası, bizim bildiğiniz İstiklal Caddemiz gibi bir yer, bir sürü cafe, hediyelik eşya dükkanı, ortada ufak hediye ve yemek satan dükkanlar, çok ama çok güzel bir yer, biz baştan aşağı gezdik, sevdiklerimize hatıralar aldık, hatta kahvemizi elimize alıp öyle gezdik, çok keyifliydi :)

Moskova'ya gelirseniz mutlaka bu caddeyi gezin görüm derim.

Buraya gelirseniz size yemek için My My yani Mu Mu okunuşu restoranını öneririm, hem de şiddetle :)

Burası çok güzel bir yer, içi harika, üstelik türkçe bilen çalışanları da var, ve yemeklerin hiçbirinde domuz eti ve türevleri kullanılmıyor. Ve fiyatları da gayet makul.

Moskova'nın borsch çorbası çok meşhur, şu inekli kasede gördüğünüz :) Mutlaka deneyin derim, krema ile yeniliyor.
Yine Arbat caddesi, cadde ortasında böyle sobalar yakılmış, sıcak ikramlar vardı.

Ve gelelim Moskova'nın meşhurrrr tren istasyonlarına, öncelikle Moskova'da yanınızda bir bilen olmadan metroyu kullanmak çok ama çok zor, yazılar okunmuyor, üstelik metro ağı çok karışık farklı farklı kollara ayrılıyor, kesin kaybolur insan :)

80 metre yerin altına iniyorsunuz, merdivenler oldukça dikti:)

Biz sanırım 4-5 tane istasyon gezdik, inanın hepsi birer sanat eseri gibi, sanki metroda değil müzedeyiz:)

Harika değiller mi? Daha çok resim var ama izninizle yılbaşı akşamından da biraz bahsedip bu çokkkkk uzun bol görselli postu bitirmek istiyorum,

Yılbaşı akşamı burda Kızıl Meydan'da kutlanır dediler biz de Kızıl Meydan'a doğru yola çıktık ama geç gittik, e doğal olarak meydan öyle bir dolmuştu ki biz de meydana çıkan köprünün üstünden hava fişek gösterisini izleyelim dedik, çok fazla ışık olduğu için fotoğraflar biraz flu çıksa da gösteriyi izledik. Gerçekten çok kalabalıktı her yer, acayip bir trafik vardı. Nehrin üzerinde olan gemilerden havai fişekler atıldı. çok eğlendik.

Rusya'daki krizden dolayı bu sene yine şansımıza, kutlamaların çok fazla olmadığını söylediler, eh kısmet dedik bizde :(

Kalabalık azalınca biz de meydana indik, sokakta şarkı söyleyen gruplar falan vardı.

İşte böyle şekerler, çok uzun oldu umarım sıkılmamışsınızdır, biz çok eğlendik. Bu yazıda sadece Moskova kısmına yer verdim, ama benim asıl beğendiğim St. Petersburg oldu. Onu da inşallah hazırlayacağım. Harika bir yer. Son birkaç foto ile sizlere öpücüklerimi gönderiyorum. Sevgiler...